My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 27, 2008

Sambungan tentang bintang hidupku…


Ingatan terhadapmu sahabat membuatkan aku untuk terus menulis
Dengan harapan agar kau membaca nukilan aku walau tipis harapannya
Selama 4thn setengah aku mengenalimu sahabat
Bermacam ragam perangaimu telah aku hadam
Begitu mudah engkau pergi hanya kerna kecintaan terhadap dunia
Aku tidak mampu menghalang kerna aku hanya manusia biasa yg tidak mampu mengubah apa-apa…

Aku kenal dirimu sahabat
Engkau hanyut dengan arus duniawi hanya kerna persekitaran
Namum aku masih tidak mampu untuk berbuat apa-apa
Nasihatku kau pandang remeh seolah-olah fikiran aku begitu kolot
Aku bukan nak berceramah lagak seperti ustazah
Tapi aku sayang padamu sahabat
Aku tak mahu kau terus hanyut kerna aku masih ingin bersahabat denganmu hingga diakhirat kelak…

Bila kau tiada
Siapa yang akan membuat aku ketawa
Siapa yang akan membuat aku menangis
Siapa yang akan membuat aku makan hati
Siapa yang akan membuat aku pening kepala
Siapa yang akan memberi kata-kata semangat bila aku takut pulang ke kampung sorang-sorang…

Sahabat
Aku ingin mendengar celotehmu lagi
Aku ingin pergi ke kampung halamanmu lagi
Aku ingin menemanimu pergi membeli-belah lagi
Aku ingin melayan sifat materialistikmu lagi
Aku ingin mendengar nasyid nyanyianmu lagi kerna katamu aku hanya sesuai dengan nasyid…

Hanya satu yang ingin aku tahu
Adakah sahabat telah benar-benar melupakan aku
Sedarlah masa yang tinggal untuk kita terus bersama hanya tinggal setahun setengah lagi Sebelum kita membawa haluan masing-masing yang jauh berbeza
Kerna engkau ingin mengejar bintang
Jika itu takdirnya aku hanya mampu mendoakan kesejahteraanmu
Moga-moga Allah merahmatimu dan menempatkan engkau dikalangan orang-orang yang beriman…

No comments: