My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 16, 2009

Jeritan Batin…


Yang Dicari,
Walau bukan putera raja, biarlah putera agama…
Yang Diimpi,
Biarlah tak punya rupa, asal sedap mata memandang…
Yang Dinilai,
Bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat ruhani, sempurna hati…
Yang Diharap,
Bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat…
Yang Datang,
Tak perlu rijal yang gemilang, kerana aku serikandi dengan silam yang kelam…
Yang Dinanti,
Bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia…
Dan yang akan terjadi,
Andai tak sama dengan kehendak hati, 
Aku redha dengan ketetapan Illahi,
Kerana itulah ketentuan sejak azali…



"Indahnya kalammu wanita solehah yang berjuang disisi mujahid soleh....
Seindah-indah perhiasan dunia adalah wanita yang solehah...”



Aku menulis kerana aku keliru, hanya dengan penulisan mampu menenangkan jiwa yang rawan. Aku keliru diantara menerima pada sesuatu yang pasti atau menunggu pada sesuatu yang tidak pasti…??

Aku harus kuat kerana bagiku dugaan hati dan perasaan adalah dugaan terberat buat diriku yang lemah lagi jahil ini. HEWI, jika terlalu memikir mengenai hati dan perasaan akan hilang idealismenya. Maaf tak terhingga buat teman-teman seperjuangan…terutamanya mama HEWI.. ;)

No comments: