My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 5, 2008

Selamat Hari Lahir Ibu…

Pada 4 Disember yang lalu, ibuku menyambut hari lahir yang ke-45. Aku dan adik-adikku yang lain bercadang untuk memberi satu kejutan buat ibu tersayang dengan bantuan ayah. Kami bercadang untuk masak sendiri kerana kebiasaannya kami sekeluarga akan makan diluar.

Menu yang dirancang adalah:

- Nasi Ayam Hainan

- Agar2 Jagung

- Kek

- Teh dan sunquick pic

Awal pagi lagi kami sudah ke pasar untuk membeli bahan-bahan. Kami mula masak pada jam 12 tengah hari sampai la jam 5.30 petang (agak lama jugak aku memasak…huhu). Pada mulanya ayah merancang untuk membawa ibu balik ke rumah pada jam 5.30 petang akan tetapi, tiba2 sahaja ayah menelefonku pada jam 5.10 petang mengatakan yang beliau dalam perjalanan pulang ke rumah kerana ibu sudah mendesak untuk pulang. Apalagi kelam-kabut aku menyiapkan juadah yang masih lagi belum siap. Kiranya, ibu sampai sebelum makanan semua siap dihidang. Tak jadilah kejutan…


Tapi ibu tetap terharu dengan apa yang sudah kami lakukan. Ini kali pertama aku cuba masak nasi ayam hainan. Resepi pun hentam kromo je. Iyala..takkan nak tanya ibu plak, nanti tak jadilah kejutan walaupun dah tak jadi kejutan…huhu. Bila dah makan, nasib baik sedap. Aku memang suka memasak pun. Dalam cuti ni je, dah bermacam-macam jenis masakan yang aku masak.



Ibu, ayung doakan agar ibu dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Ayung doakan juga agar ibu tabah dan diberi kekuatan olehNya untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran hidup ini. Ayung yakin ibu mampu. Ibu doakan jugak ye agar ayung mampu untuk jadi wanita yang cerdik dan solehah…

No comments: