My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 3, 2008

Training of Facilitator- KPIP



Alhamdulillah, akhirnya Training of Facilitator yang diadakan pada 27-30 November telah berjalan dengan lancarnya. Pihak KPIP meminta PKPIM pusat untuk menghantar wakil bagi mengisi slot-slot dalam program latihan fasilitator ini. Aku, Sumayah, dan Abg Zaidi diminta untuk turun ke program ini.


Dah lama rasanya aku tidak turun ke program fasilitator. Mulanya aku rasa agak kekok kerana dah banyak yang aku lupa tentang asas-asas untuk menjadi seorang fasilitator. Tapi aku kena yakinkan diri yang aku mampu untuk lakukannya sebaik mungkin. Apa yang lebih mengecutkan perut aku adalah apabila Abg Zaidi minta aku dan Sumayah untuk mengendalikan slot komunikasi. Aku kena jugak mengendalikan slot ni. Aku dan Sumayah telah sebulat suara: Aku akan mengendalikan yang teori dan Sumayah akan mengendalikan yang praktikal.


Betapa gementar dan berdebarnya perasaan aku waktu itu hanya Allah je yang tahu. Mana taknya, ini adalah kali pertama aku menyampaikan ceramah kepada lebih kurang 32 orang peserta. Sumayah cuba yakinkan yang aku mampu lakukan. Aku cuba sedaya upaya untuk lakukan sebaik mungkin. Alhamdulillah, berkat dari keredhaan Allah dan sokongan semua akhirnya aku berjaya lakukan sebaik mungkin sehinggakan susah aku nak berhenti cakap. Soalan yang aku terima dari peserta juga datang bertubi-tubi sehinggakan penat aku nak menjawabnya…huhu.




Ini adalah satu permulaan yang baik untuk aku terus melangkah ke peringkat yang seterusnya demi mengubah corak hidupku. Mulai saat ini, aku akan cuba berubah sedikit demi sedikit untuk menjadi lebih baik demi Islam, ayah, ibu, adik-adik, dan ummah. InsyaAllah dengan keberkataan dan redha dariNya.

No comments: