My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 5, 2009

Telah Datang Takdir Tuhan…

“Apa diharap hati orang, entah kasih entah tidak, entah dipaksa menerima sayang”
Tiap detik denyutan nadi kehidupan, setiap itulah hati membunga dengan pengharapan. Begitulah situasi kehidupan gadis yang menjangkau usia remaja; mula mengangan-angankan masa depannya, mengira-ngira siapakah jejaka bakal memenangi piala hatinya. Siapakah teruna dapat bersama menjelmakan impian ke alam kenyataan. Siapakah teman sebiduk sehaluan, senasib sepenanggungan, manis sama dikecapi, pahit sama diubati, pengubat sepi pelerai rindu, membelai kasih sayang nan syahdu, seiring sejalan di arena kehidupan, sehidup semati dalam kenikmatan hingga ke akhir hayat di dalam keberkatan menunai tuntutan keinsanan.




Alangkah indah dan berertinya hidup seorang isteri yang dapat bergandingan dengan suami sepenanggungan duka lara. Tuntutan agama sama-sama dilaksana, sebiduk sehaluan menuju pulau impian.

* Selamat Pengantin Baru buat sahabat yang dikasihi merangkap roommate aku…huhu. Bila dia dah kawin nanti, maka hilanglah manjaku. Teringat waktu mula-mula dia bagitau aku pasal perkahwinan dia. Aku tak bersetuju sebab dia masih belajar. Aku sekeras-kerasnya menghalang sehinggakan dia terasa hati dan merajuk. Lama baru aku sedar, aku tak sepatutnya menghalang tetapi memberi sokongan dan semangat. Kesian dia sebab aku langsung tak tanya mengenai persiapan perkahwinan dia. Semalam baru dia cerita lepas aku memaksa. Teruknya aku…nak buat macam mana. Aku perlukan masa untuk sesuaikan keadaan. Lagipun itu tuntutan dari keluarga dia sendiri. Tunang lama-lama pun tak elok sebab ada je rintangan dan dugaan yang akan datang nanti… All the best my dear friend…moga berbahagia hingga ke taman firdausi nanti.




No comments: