My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 29, 2009

Bahang Pilihan Raya Kampus (PRK)...


Alhamdulillah, Pilihan Raya Kampus baru saja selesai. PRK kali ini agak sengit dengan calon-calon yang mantap dari pelbagai segi. Tapi yang menjadi persoalannya sekarang mengapa ada pihak yang cuba hendak menjatuhkan PKPIM?? Adakah mereka takut dan gentar dengan calon PKPIM?? Tiada siapa yang mampu menjawab persoalan ini melainkan pihak yang terlibat.

Apa sebenarnya yang mereka hendak capai?? Adakah mereka terlalu gilakan kuasa sehingga sanggup memburukkan pihak lain. Sepatutnya PRK hendaklah dijalankan secara adil dan bersih dari segala unsur-unsur kotor. Bagi PKPIM kalah atau menang bukan menjadi matlamat utama kami. Tapi apa yang penting adalah idealisme pelajar dan kesatuan hati dalam menggerakkan kerja masing-masing.

Sedarlah wahai pihak yang terlibat…
Sebagai umat Islam, apa yang penting adalah kesatuan hati di dalam menegakkan amar ma’ruf nahi munkar bukannya menjatuhkan atau memburukkan pihak lawan seolah-olah pihak lain adalah organisasi kafir. Sedarlah jika kalian terus-terusan begini apa yang akan terjadi dengan masa depan negara pada masa akan datang. Kuasa atau pangkat bukanlah segala-galanya. Tapi apa yang penting adalah kesatuan hati di dalam memikul beban dakwah dan menpertahankan agama Islam. Sebagai organisasi Islam kita seharusnya berganding bahu bukannya berpecah-belah atau bermasam muka sesama sendiri…

Fikir-fikirkanlah…kerana apabila di akhirat kelak kita tidak akan ditanya kamu datangnya dari organisasi atau persatuan mana?? Kita semua adalah sama…berpegang pada agama yang sama… menjadikan al-Qur’an dan sunnah sebagai pegangan utama.

No comments: