My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 15, 2010

Sahabat Saya...


Semalam aku ber’YM’ dengan seorang sahabat ni sebab ada seorang sahabt aku yang sorang lagi suruh. Aku kata aku takut, takut emosi dia tengah tak stabil. Tapi aku cubalah dulu, mana tau dia okey. Aku start YM dulu dengan dia. Agak lama juga aku tunggu tapi dia tak balas. Aku pun bagitahu kat sahabat yang seorang lagi ni cakap dia tak balas pun YM aku. Sahabat aku jawab, mungkin dia tak berada didepan computer kot. Aku pun rasa macam tu sebab takkan tanpa sebab dan alasan yang kukuh dia nak ‘ignore’ aku pulak.

Dalam sejam kemudian, barulah sahabat aku yang tadi balas. Dia cakap: “Maaf, tadi tengah tolong mak kat dapur”. Dia Tanya, kenapa??Silalah Tanya soalan. Aku cakap, tak pe lah sebab orang yang nak bertanya dah pun offline. Dia cakap: “Apa kena mengena aku dengan orang yang dah offline tu?”. Tanpa sempat aku membalas dia cakap: “Kalau soalan tu tentang aku, aku tak nak jawab”. Hmm…aku berfikir: Apa maksud dia yang sebenarnya???Selama ni, dia ada salah faham pada aku ke???

Duhai sahabat yang dikasihi, Demi Allah…selama ni aku tak de pun nak tanya benda yang mengarut. Memang banyak soalan yang terbuku yang kadang-kadang buat aku tak jadi nak Tanya. Maaf, kalau selama ni aku banyak buat ko tertanya-tanya.

Dalam YM tu, dia ada cakap yang dia sayang sangat pada semua sahabat-sahabatnya. Dia tak sanggup nak lukakan hati sahabat-sahabatnya. Kalau boleh, dia nak berikan yang terbaik kepada semua sahabat. Tiba-tiba dia cakap:

“Aku malu pulak”

Kenapa malu?

“Sebab kau tau yang aku sayang semua orang…haha”

Haha…kalau tentang tu, aku dah tau lama dah. Dari matrik lagi…(sebab dulu ko selalu zahirkan yang ko sayang sangat pada semua sahabat-sahabat. Ko pun pernah cakap kat aku: kalau ada orang yang buat benda tak elok pada ko bagitau kat aku. Tahulah aku nak buat ape..)

“Aku ni kan lelaki macho” (mesti ko malu bila cakap macam ni sebab ko lelaki yang ada ‘ego’ sikit…maaf ye)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................

Ini pula petikan yang aku ambil dari blog seorang sahabat sebab aku tertarik dengan kata-kata ni ~

Teringat kata-kata Walid Zainul semasa dalam perjalanan pulang dari Johor. Ada 3 asbab seseorang itu berkawan:

1- Kerana Allah, tiada sebab lain, kita amat sayang dia

2- Kerana kita perlukan sesuatu darinya, dan kita boleh peroleh faedah darinya

3- Kerana kita mahu menjadikannya pasangan hidup kita.

No comments: