My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, August 2, 2009

Wahai Puteri-puteriku Sayang…


Sedarkah kalian…bahawa kalian mempunyai satu kuasa yang mampu menjatuhkan dan melemahkan seorang lelaki. Seorang wanita mampu menewaskan seorang lelaki yang gagah perkasa hanya dengan satu kerlingan mata.

Mengikut sejarah terdahulu, ada sekelumit ulama’ yang sanggup hidup membujang kerana kecintaan mereka terhadap ilmu. Bagi mereka, wanita akan menjadi penghalang kepada mereka untuk mendalami ilmu secara fokus. Untuk menjaga kecucian ilmu tersebut, mereka sanggup hidup membujang.

Oleh itu…jangan jadikan diri kita sebagai penyebab untuk seorang pejuang dan pembela agama lemah dan lari dari medan dakwah. Sebaliknya, mekarlah kalian sebagai pembakar dan pendorong semangat mereka.

Jangan sesekali menyesal menjadi Wanita kerana…
Banyak dalam catatan sejarah, wanita telah mengukirkan jati dirinya sebagai penentu kejayaan suatu bangsa atau kelompok. Rasulullah S.A.W sangat terbantu oleh pengorbanan besar Siti Khadijah pada awal dakwah kenabiannya; Napoleon Bonaparte sangat terinspirasi oleh figura Eva Brown; Alexander The Great tertekuk di kaki Cleopatra; dan Soeharto pernah menjadi orang besar di Indonesia lantaran peranan hebat isterinya…

Ya Khazinatul Asrar…
Padamu ada asrar yang menjadi idaman mujahid,
Jagalah humaira diwajahmu,
Jagalah Nur Syuhudiah diqalbumu,
Jagalah akhlak Nubuwah pada perilakumu,
Moga-moga gelaran Wanita Solehah milik kita semua…

No comments: