My Love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 17, 2009

Demi Masa...



“Demi masa, sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian, melainkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran”



Minggu ini sungguh memenatkan aku sehinggakan sahabatku bertanya: “Syafa, mana aulawiyat Syafa ni? Kita dah takde masa…ni dah saat2 genting ni”. Maafkan aku sahabat kerana diri ini jahil di dalam membuat keputusan sehigga melukakan sahabat hingga terbawa-bawa dalam mimpi. Percayalah aku tak bermaksud langsung untuk mengecewakan sahabat. Cuma aku tersepit dengan keadaan yang aku alami…

Antara pekara2 yang perlu aku laksanakan:

12 Feb (Khamis) : Pembentangan Colonialism In the Muslim World,
Usrah Pimpinan (sepatutnya aku bentang Islam and Secularism tapi tak sempat nak study dulu), Booth WAFA (sempena student carnival)

13 Feb (Jumaat) : Jaga pendaftaran untuk Musabaqah Tilawah Al-Quran,
Faks surat sponsor utk tamrin nisa’(tapi tak sempat faks sbb musabaqah sampai malam),
Booth WAFA.


14 Feb (Sabtu) : Musabaqah Tilawah Al-Quran, Moyang aku kembali ke rahmatullah (aku ni cicit yang teruk sbb tak sempat nk balik, lagi teruk bila ibu dan ayah yang kol aku, bukannye aku yang kol. Aku cuma sempat mendoakan agar rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman), Muktamar adik-adik PJ, Recreation (map test), Booth WAFA (dekat center dan Mahallah Maryam).


15 Feb (Ahad) : Hantar Puteri ke KLIA (sahabat ku pergi meninggalkan aku), Muktamar adik-adik Nilai, Musabaqah Tilawah Al-Quran, Booth WAFA (dekat Mahallah Maryam), Massgath dan Family Day WAFA.


16 Feb (Isnin) : Study India, Berehat.


17 Feb (Selasa) : Mid term India, Map test Ayubids and Mamluks.


18 Feb (Rabu) : Kemaskini blog dan hantar email kat Anip (minit mesyuarat), Study Colo,
Usrah Gptd, Meting HEWI (tamrin Nisa’)


19 Feb (Khamis) : Mid term Colo, Usrah Pimpinan PKPIM, Usrah ziarah GPTD (abg Syed Akla)


20 Feb (Jumaat) : Ambik Keron kat KL Central, Recreation, Bertolak ke Gunung Dato’.


21 Feb (Sabtu) : Tamrin Nisa’


22 Feb (Ahad) : Tamrin Nisa’, Perjumpaan Kelab Ibn Battutah kali ke-2


23 Feb (Isnin) : Map test relations between muslim world and medieval Europe


24 Feb (Selasa) : Mid term Ayubids and Mamluks



Dalam kesibukan aku ni sampaikan aku terlupa nak buat artikel menjawab balik ape yang Sister In Islam tulis. Pada Abg Kerol, maaf dipinta. InsyaAllah lepas ni saya buat. Aku tak suka nak buat pilihan sebabnya aku memang tak reti nak buat pilihan. Kalau boleh dalam hidup ni aku tak nak langsung buat pilihan. Tapi semua ni mustahil, dah lumrah hidup yang mesti ditempuhi oleh setiap insan. Maaf dipohon pada pihak yang terlibat kerna diri ini tak mampu nak lakukan semua benda…

1 comment:

Unknown said...

wah.. sibuk giler hewi kite ni.. tgk jadual die pn takut gak.. huhuhu...
kena car PA ni.. huhu..

tp ade silap pd jadual ari kamis tu, bkn syed akla lh, syed munawwar.. huhu